Partnerzy bloga


27 lut 2016

DIY: Bransoletka rzemykowa z łańcuszkiem



Już jakiś czas przymierzałam się do stworzenia takiej prostej, plecionej bransoletki - połączenia łańcuszka z rzemykiem. Niewątpliwym plusem jest to, że z tym banalnie prostym splotem można poeksperymentować - w zależności od koloru, grubości i wielkości łańcucha oraz rzemyków, wychodzą naprawdę różne bransoletki. Spójrzcie na te przykłady znalezione na stronie www.luulla.com oraz pintereście, różniące się od mojej wersji, a jednak wykonane w identyczny sposób. Ja ostatnio jestem wierna srebru, więc zdecydowałam się na taki kolor łańcuszka, a że w sklepie z półproduktami do biżuterii do którego pobiegłam nie było innego odpowiadającego mi łańcuszka (np. z grubszymi ogniwkami) moja wersja wyszła bardzo delikatna. :)


Mam nadzieję, że te zdjęcia Was zachęciły. Jeżeli tak, to zapraszam - do dzieła! :)



Co jest potrzebne?
  • rzemień zamszowy płaski
  • łańcuch - długość odmierzycie, owijając nim dwa razy nadgarstek
  • zapięcie do biżuterii: karabińczyk, koluszka, ew. łańcuszek do przedłużenia
  • klej typu wikol lub klej na gorąco
Krok 1.
Przez dwa ostatnie ogniwa łańcuszka przewlekamy nasz rzemyk. Końcówki rzemyka muszą być nieznacznie (kilka centymetrów) dłuższe od łańcucha, żeby wystarczyło ich do samego końca splotu.



Krok 2.
Zaczynamy pleść! Pozwolę sobie Wam to krótko opisać - przygotowałam dwa komplety ilustrujących ten proces zdjęć, więc myślę, że nie będzie potrzebne zbyt wiele słów. 
Gdy macie nawleczone ogniwka tak, jak na zdjęciu powyżej, musicie jedną końcówkę raz jeszcze przewlec przez obydwa oczka (zdj. 1), następnie dwie luźne końcówki rzemyka wsuwacie od dołu i na skos (prawa do lewego, lewa do prawego) do ogniwek. Następnie znów na skos, ale tym razem od góry, wsuwacie końcówki do ogniwek łańcucha. I znów od dołu.

W ramach wskazówek - pamiętajcie, żeby trzymać się kolejności, w jakiej zaczęliście pleść - ważne jest, który rzemyk przechodzi nad którym, gdyż estetyczniej wygląda gdy krzyżyki są identyczne. 
Pilnujcie też, żeby łańcuszek leżał luźno i swobodnie - jeżeli zbyt mocno będziecie zaciągać rzemyk, ogniwka zaczną się obracać i plątać.



Krok 3.
Jeżeli udało się Wam zrobić kilka krzyżyków, krytycznie przyjrzyjcie się, czy wszystko jest w porządku - czy krzyżyki są równe, rzemyk jest zapleciony odpowiednio (nie zbyt luźno, nie zbyt mocno), a gdy wszystko jest okej, kontynuujcie pracę. Jeżeli nie skorygujecie błędów odpowiednio wcześnie, później ciężko jest to naprawić.



Krok 4.
Zakończenie bransoletki. Do tego potrzebny jest Wam tylko klej - najlepiej na gorąco, choć i zwykły wikol da radę, o ile chwilę mocno potrzymacie klejone końcówki.Gdy je skleicie, odetnijcie luźne części. Jak klej przeschnie, doczepcie do bransoletki łańcuszek przedłużający i karabińczyk.



Voila! Gotowe. Tak jak mówiłam, banalne proste :) Taką bransoletkę możecie urozmaicić dodając np. zawieszki w kolorze łańcuszka, na pewno będą super wyglądać. Ja swoje tworzyłam po to, by towarzyszyły zegarkowi i wydaje mi się, że do tego zadania będą nadawać się świetnie. 

Jak Wam się podoba ten splot?



diy,bracelet,zrób to sam,bransoletka,rzemyk,łańcuszek,biżuteria,instrukcja,tutorial,pleciona,bransoletka DIY,cut&cute,DIY

zrób to sam - bransoletka z rzemyka i łańcuszka


1 komentarz: