Partnerzy bloga


18 lut 2015

DIY: Koci piórnik

Cześć.
I tym razem przygotowałam dla Was instruktaż związany z szyciem. Obiecuję - następnym razem będzie to coś innego! :)


Poradnik DIY piórnik




Poradnik DIY piórnik
Kliknij, żeby powiększyć
Potrzebne materiały:
  • szablon
  • gruby materiał
  • flizelina (opcjonalnie)
  • zamek błyskawiczny (12cm wystarczy)
  • mulina lub inna nić do wyszycia nosa
  • oczy (koraliki lub oczy do misiów)
  • materiał na wąsy - u mnie były to zwyczajne cienkie kable.
Poradnik DIY piórnik

Krok 1. Przygotowanie szablonu
Jak widać na zdjęciu, mój szablon powstawał od zera i był rysowany odręcznie. Możecie bazując na nim stworzyć własny; osobno głowę
i tułów, z uwzględnieniem prostej na zamek. 
Na szczęście kot uszyty przy jego użyciu wyszedł całkiem nieźle, dlatego jeżeli chcecie, możecie pobrać stworzony dla Was szablon tutaj: <klik, klik>

Krok 2. Dopasowanie zamka
Jeżeli korzystacie z szablonu ode mnie, długość zamka powinna wynosić równe 10cm. Jeżeli macie własny - zmierzcie prostą wzdłuż której będziecie go wszywać.
Następnie należy przeszyć zamek tuż przed linią cięcia, kilkakrotnie, mocno, zawiązać i odciąć zbędną część. 
(spójrzcie na zdjęcie obok)



Krok 3. Wycięcie potrzebnych kształtów i wszycie zamka
Wszywanie zamka: wystarczy zaprasować fragment materiału przy linii przyszłej buzi kota do środka i doszyć zamek. Pamiętajcie, że należy zostawić kilka milimetrów obok "ząbków" (czy tzw.  taśmy suwakowej - to dla znawców) zamka błyskawicznego, żeby suwak mógł się swobodnie wzdłuż niej przemieszczać.
Poradnik DIY piórnik

Krok 4. Szycie
Jak zapewne zauważyliście, na szablonie miałam rozrysowany jedynie przód piórnika. Wszystko dlatego, że gdy macie gotowy przód kociaka, wystarczy przyłożyć go do kawałka tkaniny z której chcecie zrobić tylną część (jeżeli chcecie, żeby była ona grubsza, można użyć dwóch warstw przegrodzonych flizeliną) i obszyć. 
Po obszyciu prostym, podstawowym ściegiem, wystarczy kociaka wyciąć a cały kształt obrzucić jeszcze ściegiem zygzakowym.


Poradnik DIY piórnik




Poradnik DIY piórnikKrok 5. Wykończenie
Piórnik uszyty; zostały tylko kosmetyczne dodatki. Po pierwsze, jeżeli jeszcze tego nie zrobiliście, trzeba przewinąć kota na prawą stronę. Pogładzić, przyprasować, tak, żeby się dobrze prezentował. 

Potem: wąsy.
Wystarczy ułożyć je, już przycięte, na tkaninie
w pożądanym miejscu i przyszyć. W razie potrzeby warto sięgnąć po klej :)

Pazurki: 
To dobry czas, żeby przy pomocy nitki wyszyć naszemu kociakowi pazury. 
Na zdjęciu na samym początku widać, jak mi to wyszło, więc nie zamieszczę już kolejnego. 



Poradnik DIY piórnikNos:
Gdy klej (o ile go użyliście) wyschnie, bierzemy się za wyhaftowanie noska. Robiłam to pierwszy raz, intuicyjnie iii.. wyszedł niezły, więc machajcie dzielnie igłą - będzie dobrze. :)

Oczka:
Najprostszy i najważniejszy element, nadający charakter naszemu kociakowi. Dobrze sprawdzą się czarne, okrągłe koraliki; ja jednak miałam za duże, a gdy poszłam kupić trochę mniejsze, sprzedawca pokazał mi oczy dla pluszaków.. 
I nie mogłam się nie skusić ^^



I kociak gotowy! :)


Poradnik DIY piórnik


jak zrobić piórnik, koci piórnik,piórnik kot, tutorial, poradnik, DIY, zrób to sam

4 komentarze:

  1. http://9gag.com/gag/a0LQXGn

    OdpowiedzUsuń
  2. Boski! W ogóle bardzo fajnie tu u Ciebie, muszę zacząć zaglądać częściej;P
    Serdeczności;)
    http://alicjawkrainiekorali.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szalenie mi miło! I oczywiście najserdeczniej zapraszam! :) Mam troszkę pomysłów na nowe projekty, więc na pewno się tu dużo podzieje w najbliższym czasie. :)

      Usuń
  3. Przepiękny piórnik, bardzo ciekawa Pani, podziwiam i pozdrawiam 😍

    OdpowiedzUsuń