Partnerzy bloga


12 lut 2015

DIY: Bawełniana torba z guzikową aplikacją

Cześć!

Już od dłuższego czasu nosiłam w sobie pewien pomysł na wykorzystanie masy guzików, które od lat zalegają w naszej rodzinnej piwnicy. Przyczepiłam sobie karteczkę z rozrysowanym projektem na tablicę korkową, zamówiłam bawełniane torby i czekałam na posesyjny czas wolny. Gdy tylko skończyłam egzaminy, wzięłam się do roboty iii..
w dwa dni powstała właśnie ona.

Poradnik DIY torba


Co myślicie o tej torbie?
Ostatecznie odbiega trochę od moich wyobrażeń, niemniej jestem z niej zadowolona.
Jeżeli sami chcielibyście zrobić coś podobnego, zamieszczam instruktaż. :)

A! Ważna sprawa - jako że był to mój autorski pomysł i nie wspierałam się żadnymi wskazówkami, po drodze popełniłam kilka taktycznych błędów. Zasadniczo mogłabym tę notkę podzielić na dwie części: "tak robiłam ja" i "tak powinno być zrobione" (smutne, ale prawdziwe).
Ostatecznie jednak uznałam, że lepiej będzie jak pokażę zdjęcia i przy każdym kroku napiszę, co ewentualnie można zrobić lepiej - dlatego proszę, czytajcie uważnie.

Materiały: 
  • Guziki - masa guzików różnej maści
  • Kawałek bawełny - jako baza pod wzór
  • Bawełniana torba - lub coś innego, co chcecie w ten sposób ozdobić
    (jeżeli nie macie torby, ale macie materiały - uszycie jej będzie lepszym pomysłem,
    niż wykorzystanie kupnej; od razu możecie doszyć bawełnę z guzikowym wzorem)

Wykonanie:

Krok 1. Ułożenie wzoru
Na początek dobrze jest zmierzyć przestrzeń, którą chcemy wykorzystać na guzikowy wzór, a potem ułożyć guziki na kawałku bawełny, do którego później będziemy je przyszywać

Poradnik DIY torba


Krok 2. Klejenie
Żeby guziki nie przesuwały się podczas szycia, dobrze jest je "roboczo" przymocować do materiału za pomocą kleju (ja użyłam ukochanego vicolu), uważając przy tym, by nie ubrudzić klejem dziurek (przebicie igłą kleju jest wykonalne, ale po co utrudniać sobie życie ^^) oraz materiału


 Poradnik DIY torba



Krok 3. Przyszycie guzików
To najbardziej oczywista i czasochłonna część tworzenia. Polecam dobre seriale w tle :p

Poradnik DIY torba



Krok 4. Zaprasowanie krawędzi
Jeżeli mamy konkretne wymiary, jakie chcemy przeznaczyć na guzikową aplikację, teraz jest czas, żeby dokładnie zaznaczyć krawędzie na materiale, zagiąć i zaprasować.




Krok 5. Docięcie i obszycie krawędzi
W przypadku mojej torby docięcie było niezbędnym krokiem, ponieważ, jak widać na zdjęciu, materiał prześwitywał i utworzyła się swoista "ramka". 

Poradnik DIY torba


Krok 6. Przymocowanie tkaniny z wzorem..
.. do torby czy innej rzeczy, którą chcemy ozdobić.

To była najtrudniejsza rzecz. Drzewo wyszło tak duże, że mogłam zapomnieć o przyszyciu go do torby na maszynie, a ręczne szycie nie jest moją specjalnością. Oczywiście mogłam torbę rozpruć, przyszyć drzewo i zeszyć, ale to rozwiązanie byłoby dość ryzykowne.
Ostatecznie przyszyłam rogi obszyciem "x" i wsparłam się ukochanym vicolem w podklejeniu reszty bawełny.

Voilà!




jak zrobić torbę z guzikową mozaiką, torba z ozdobami,guziki, tutorial, poradnik, DIY, zrób to sam

1 komentarz: