Partnerzy bloga


21 gru 2014

DIY: Prosta materiałowa bransoletka

Witajcie!

W ramach robienia prezentów pod choinkę dla bliskich rozpoczęłam tyle projektów, że nawet nie wiem, czemu poświęcić posty - większość czeka na lepsze chwile rozpoczęta, ale niedokończona. A ja już powoli panikuję, że nie zdążę się ze wszystkim wyrobić na czas. Jednak jest jedna mała, drobna rzecz, która (mam nadzieję) może trafić w gusta wielu kobietom, a na wykonanie jej potrzeba dosłownie półtorej godzinki iii.. niecałe 6zł.

Mowa oczywiście o prostej, kolorowej, plecionej bransoletce z pasków materiałów! :)
 Mam nadzieję, że spodoba się kuzynce, z myślą o której ją tworzyłam.

Żeby nie przedłużać, efekt końcowy prezentuje się tak:

Poradnik DIY bransoletka

Co będzie nam potrzebne?
1. Paski materiałów - potrzebujemy trzech pasków (moje były o wymiarach 4x28cm)
Ważne, żeby ładnie grały one ze sobą kolorystycznie i były stosunkowo cienkie, by można było je bez trudu zapleść w równy warkocz.
2. Akcesoria do bransoletek: dwie końcówki do wklejania, dwa luźne ogniwka, łańcuszek i karabińczyk

Wykonanie: 

Krok 1. Po wycięciu równych pasków, najlepiej złożyć je na pół (lewą stroną na zewnątrz!) i w miarę blisko krawędzi. Ten zabieg jest niezbędny, żeby móc schować strzępiące się końce materiałów wewnątrz bransoletki. 

Krok 2. Po przeszyciu należy wywinąć materiał na drugą stronę, np. przy użyciu długiej wykałaczki. 

Poradnik DIY bransoletka


Krok 3. Tak powstałe rulony wiążemy u góry gumką recepturką lub "łapiemy" za pomocą szpilki. Pleciemy warkocz starannie, w miarę mocno go ściągając - to zapobiegnie odkształcaniu się splotu w miarę noszenia bransoletki.

Krok 4. Łączymy elementy metalowe - do jednej z końcówek za pomocą luźnego ogniwka doczepiamy karabińczyk, do drugiej łańcuszek

Krok 5. Zszywamy (tak, byle się tylko trzymało) nasz warkocz tuż przed początkiem splotu i tuż przy końcu. Obcinamy zbędny materiał, zostawiając tylko tyle, ile potrzebujemy, by wkleić bransoletkę do końcówek. Wówczas łączymy elementy za pomocą kleju.

Poradnik DIY bransoletka

(jak widać na zdjęciu, ja najpierw dokleiłam końcówki, a potem dopiero mocowałam karabińczyk i łańcuszek - nie polecam, zwłaszcza, jeżeli chcecie szybko się z tym uporać; dopóki klej nie wyschnie, można tym sposobem bardzo uszkodzić bransoletkę)


Tak powstałą bransoletkę można ozdobić jakąś zawieszką, kokardką itd. - w tej kwestii ogranicza Was tylko wyobraźnia. :)

Trzymajcie się ciepło!


jak zrobić bransoletkę, bransoletka materiałowa,bransoletka, tutorial, poradnik, DIY, zrób to sam

2 komentarze:

  1. Świetna bransoletka! Pozdrawiam;)
    http://alicjawkrainiekorali.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń