Partnerzy bloga


31 paź 2015

DIY: Torebki herbaty z liścikami

Poradnik DIY prezent herbata
Z czym Wam się najbadziej kojarzy herbata? Mi zazwyczaj ze spokojnymi, leniwymi chwilami z dobrą książką i pod kocem. Kolejnym moim skojarzeniem są długie rozmowy z bliskimi mi osobami, ale wówczas napar schodzi na drugi plan - zapomniany, stygnie powoli, kiedy wymieniamy się przemyśleniami.. 

Dziś pomysł dla tych z Was, którzy chcieliby komuś podarować słowa. Piękne słowa w niebanalnej oprawie. To idealny pomysł na prezent, kiedy z jakichś powodów nie możecie spotkać się i wspólnie z bliską osobą napić herbaty - zdania, które zamknięcie w malutkiej, dołączonej do torebki herbaty kopercie, na pewno wywołają uśmiech na jej twarzy. 
To sprawdzone! Fioletowe i czerwone koperty, których zdjęcia widzicie w tym poście, były prezentem dla mojego M., podarowanym Mu tuż przed moją miesięczną wyprawą na drugi koniec świata - jedna herbatka na każdy dzień rozłąki.

Krótko opiszę teraz, jak krok po kroku przygotować herbaty z mini-kopertami.

Krok 1. Przygotowanie papieru
Żeby koperty nie marszczyły się i nie niszczyły zbyt szybko, warto użyć nieco grubszego papieru niż ten ze zwykłego bloku papierów kolorowych. Ja użyłam nieco grubszych kartek z kostki do notowania, dociętych w nieco mniejsze kawadraty - 7x7cm. Żeby przygotować kilka na raz, roboczo zszyłam je pojedynczą zszywką i dwoma ruchami nożyczek przycięłam do pożądanych wymiarów.

Poradnik DIY prezent herbata

Krok 2. Złożenie kopert
Oczywiście istnieje mnóstwo sposobów, w jaki można złożyć koperty. Poniżej prezentuję mój ulubiony. 

Poradnik DIY prezent herbata

Krok 3. Ozdobienie kopert 
Proponuję to zrobić zanim przywiążecie je do torebek herbaty, na wypadek gdyby coś poszło nie tak. Na tym etapie możecie też umieścić w kopertach liściki; zwłaszcza jeżeli nie macie czasu żeby zrobić wszystko na raz. Dużo wygodniej przechowuje się koperty, gdy nie są jeszcze przywiązane do herbatek. :)

Poradnik DIY prezent herbata

Krok 4. Przywiązanie torebek herbaty do kopert
W zależności od tego, jak długie chcecie mieć sznureczki między torebką a kopertą, możecie albo odciąć, albo po prostu oderwać etykietkę producenta, nie marnując ani kawałka sznurka. Możecie przywiązać je tak, jak ja - przewlekając sznurek do wnętrza koperty przez dziurkę w zgięciu, lub w zupełnie innym miejscu.

Poradnik DIY prezent herbata

Krok 5. Klejenie
Ten osobny, banalny punkcik stworzyłam tylko po to, żeby podzielić się z Wami moim patentem - zamiast korzystać z kleju, który jednak powodowałby uszkodzenia kopert przy otwieraniu, wykorzystałam maluteńkie ilości masy mocującej UHU patafix. Nie jest to może zbyt estetyczny sposób, ale skuteczny :)

Poradnik DIY prezent herbata

I gotowe! Tak przygotowany prezent możecie umieścić w ozdobnym słoiku albo ułożyć torebki wraz z kopertami w wąskim kartonie.

W związku ze zbliżającymi się Świętami Bożego Narodzenia, podrzucam jeszcze pomysł na koperty-renifery, które również można wykorzystać przy powyższym pomyśle, zwłaszcza, jeżeli chcecie złożyć całej rodzinie życzenia w niebanalny sposób - wystarczy kilka takich świątecznych kopert zawierających karteczki z życzeniami przywiązać do torebek herbaty i rodzinne spotkanie będzie na pewno niezapomniane. :)


Poradnik DIY prezent herbata
Źródło: http://puertabella.blogspot.com/2009/12/rudolphs-gift-card.html


herbata,koperta,koperty,pomysł,prezent,tani,liściki,torebki herbaty,herbaty,instrukcja,tutorial,zrób to sam,diy

pomysł na prezent: torebki herbaty z liścikami diy



4 komentarze:

  1. Pomysł mega! a reniferowe koperty są boskie!
    Pozdrawiam świątecznie!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurde, jaki boski pomysł! teraz muszę pomyśleć, komu taki zrobić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam mocno kciuki, żeby spodobał się obdarowanemu! I osobiście bardzo polecam na jakieś dłuższe rozstania, bo to miła namiastka kontaktu w takich sytuacjach ;)

      Usuń