Partnerzy bloga


12 lip 2015

DIY: Przenośny kubek.. ze słoika! Idealny na smoothies :)


Poradnik DIY kubek smoothie


Czołem! Dziś pomysł, który zapewne nie każdemu z przypadnie do gustu. Mam nadzieję, że jednak część z Was się nim zainspiruje. :)  Jakiś czas temu, przeglądając mojego ulubionego, wegańskiego bloga - Hello Morning (klik), natknęłam się na takie oto zdjęcie: 

Poradnik DIY kubek smoothie
Zdjęcie pochodzi ze strony: http://hello-morning.org/
Oprócz niesamowicie zdrowego smoothies z jarmużem (przepis tutaj) oczarował mnie cudowny słoik-kubek, który widzicie na zdjęciu. Maddy zdradziła sekret skąd go ma, więc pozwolę sobie tutaj Was poinformować - z Duki, kosztował 15zł. 
Ja jednak, jako zapalona do działania Zosia Samosia, stwierdziłam, że spróbuję zrobić podobny sama. Niższym, studenckim kosztem. Słoik miałam na stanie, za przelotkę zapłaciłam 2,50 zł, a paczka rurek kosztowała mnie 2,70 zł. I udało się - będę wozić w nim pyszne smoothies w tramwajach i autobusach, bezwstydnie sącząc je na oczach zazdrosnych współpasażerów. ;)
Historię i wskazówki odnośnie tworzenia kubka przenośnego ze zwyczajnego słoika zamieszczam poniżej. Mam nadzieję, że się Wam przydadzą.

Co będzie potrzebne?
  • słoik z zakrętką
  • nożyczki, nożyk, śrubokręty, druty.. cokolwiek, czym będziecie w stanie zrobić dziurę w wieczku słoika - albo, najlepiej, wiertarka z wiertłem do metalu
  • gumowa przelotka o średnicy 8mm
  • rurki do shake'ów - standardowe, o średnicy 8mm (łatwo się przez nie pije nawet gęste napoje)
Poradnik DIY kubek smoothie

Krok 1. Robimy otwór w zakrętce od słoika

Otwór musi mieć ponad 8mm średnicy, tak, by móc wetknąć w niego przelotkę. Jeżeli dysponujecie wiertarką, jesteście na uprzywilejowanej pozycji i mogę tylko pozazdrościć. :) Ja zmagałam się z tym zadaniem dłuższy czas i przy użyciu najróżniejszych narzędzi, ale ostatecznie - udało się.
Dla pocieszenia tych, którzy również będą musieli użyć takich "specjalistycznych" narzędzi jak nożyczki, nożyki czy śrubokręty mam jedną, ważną informację - nawet, jeżeli stworzycie otwór o bardzo nierównych i postrzępionych krawędziach, wystarczy tylko zatknąć do niego przelotkę, by prezentował się naprawdę elegancko. :) 

Ważne! Jeżeli zrobicie już odpowiedniej wielkości dziurę w wieczku, koniecznie rozgniećcie postrzępione, ostre krawędzie tak, by przylegały płasko do zakrętki - najlepiej zrobić to przy użyciu młotka. (zdjęcie 4.) Jeżeli mimo to krawędzie nieco odstają i są ostre, można zabezpieczyć je przezroczystym, elastycznym klejem - np. typu wikol. 

Poradnik DIY kubek smoothie

Krok 2. Wkładamy do otworu przelotkę

Warto na bieżąco sprawdzać, czy otwór ma pożądaną wielkość, próbując umieścić w nim przelotkę. Gdy uda się Wam ją włożyć - koniecznie sprawdźcie, czy możecie łatwo wsunąć do niej słomkę. Przelotka, mimo że założona, może być zgnieciona i wówczas trzeba poszerzyć jeszcze troszkę dziurę w zakrętce. 

Poradnik DIY kubek smoothie

Zasadniczo, jeżeli macie ładny bazowy słoik lub cenicie sobie minimalizm, na tym możecie poprzestać. Już da się pić ze słoika, biec z nim w ręku na tramwaj, a co więcej - bardzo łatwo się go czyści.

Jeżeli jednak chcecie jakoś Wasz "przenośny kubek" ozdobić, warto chwycić:
  • naklejki / papierowe, ozdobne motywy
  • lakier bezbarwny
  • klej
  • nożyczki
Zatem, opcjonalnie.. 

Krok 3. Dekorowanie wieczka od słoika

Wystarczy dociąć wybrany wzór do rozmiaru wieczka, przykleić go starannie na oczyszczoną wcześniej powierzchnię, zrobić dziurkę w naklejonym papierze, a następnie delikatnie podkleić go, od spodu, wokół krawędzi otworu. 
By zabezpieczyć tą dekorację solidnie i umożliwić sobie bezstresowe mycie słoiko-kubka, warto kilkakrotnie polakierować naklejony wzór lakierem bezbarwnym.

Poradnik DIY kubek smoothie

Poradnik DIY kubek smoothie

Poradnik DIY kubek smoothie

Mam nadzieję, że pomysł na własnoręcznie wykonane kubki ze zwyczajnych słoików przypadł Wam do gustu.
Wlejcie w Wasze kubki jak najwięcej witamin i letnich owoców! : ))

Poradnik DIY kubek smoothie




słoik,kubek,przenośny,cup to go,diy,instrukcja,tutorial,kubek diy,kubek ze słoika,kubek do smoothies

kubek przenośny ze słoika diy

6 komentarzy:

  1. Rewelacyjny pomysł;) Własnoręcznie zrobione rzeczy cieszą o wiele bardziej a w lecie taki kubek niewątpliwie jest bardzo przydatny;D
    Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! :3 Muszę się pochwalić, że póki co spisuje się naprawdę nieźle. :)
      Ściskam mocno!

      Usuń
  2. Super pomysł, ale gdzie się kupuje takie gumowe przelotki???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najmocniej przepraszam, że odpisuję dopiero teraz, ale kompletnie przegapiłam powiadomienie o komentarzu - przelotki można dostać w sklepie z artykułami motoryzacyjnymi lub gumowymi. Najlepiej sprawdzić w internecie gdzie w danym mieście można je dostać - dość długo szukałam w przypadkowych sklepach, dopiero wyszukanie ich w internecie pomogło. :)

      Usuń
  3. Serio za 15zl? ja widziałam w rossmanie śliczny z uchem, firmy alocha w cenie 5.99 .. Niestety nie zdazylam kupic bo dostarczone byly 4 dni wczesniej i to tylko 4 egzemplarze! No i szybko podobno poszły ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że te słoiki stały się teraz dużo bardziej popularne, wcześniej było ciężko je gdzieś dostać - ten post powstał rok temu. ;) Te z uchem są kapitalne, ale skoro już mam zrobione te, nie będę się czaić na kolejne. Ale powodzenia! ;)

      Usuń