Partnerzy bloga


4 sie 2015

DIY: Papierowy zwierzyniec, czyli urocze zakładki narożne + szablon!

Poradnik DIY zakładki

Ahoj! Niedawno powróciłam z wojaży, podczas których niestety nie bardzo miałam czas i warunki, żeby zaopiekować się blogiem. Niemniej jednak zbierałam pomysły oraz materiały, czego skutków możecie spodziewać się w najbliższych tygodniach. :) Po powrocie do domu z mnóstwem twórczej energii, chciałam stworzyć coś zarówno dla dużych, jak i małych, w dodatku pozwalającego na luźne, kreatywne podejście do tematu. Stąd właśnie ten pomysł - ładne, proste i praktyczne zakładki narożne tworzone z materiałów, które na pewno macie w domu. 

Zatem.. zaczynamy! 

Co będzie potrzebne?

  • różnokolorowe papiery - wśród nich grubsze arkusze, które będą stanowić bazę zakładek
    (o tym, jak stworzyć ozdobny papier, pisałam TU oraz TU)
  • dobrej jakości klej w sztyfcie
  • nożyczki
  • linijka
  • ołówek (+ opcjonalnie gumka do mazania)
  • cienkopis (opcjonalnie kredki, pisaki itd.)    
  • szablon - jeżeli chcecie stworzyć koalę, tą, której historia tworzenia zilustrowana jest w niniejszym poście, przygotowałam dla Was (w niezbyt zachwycającej jakości, ale jednak) szablon do pobrania,
    dostępny TUTAJ. Wystarczy go wydrukować, wyciąć, a potem ozdobić szczegółami :)

  • Poradnik DIY zakładki

     Krok 1. Wycięcie bazy zakładki 

    Jeżeli chcecie przygotować sobie sami zakładkę, nic prostszego - wystarczy przygotować papierowy kwadrat o pożądanych wymiarach (u mnie było to 5x5cm), odrysować go na grubszym arkuszu papieru, po czym narysować przedłużenia jego ramion w sposób pokazany na zdjęciu. Następnie dorysujcie dwie linie przeciwprostokątne i wytnijcie. 

    Poradnik DIY zakładki

    Krok 2. Przygotowanie projektu 

    Jak wspominałam, chciałam przygotować instruktaż, który każdemu da pole do popisu. Stąd ten istotny krok. Najlepszym patentem na zaprojektowanie takiej zakładki jest naszkicowanie rombu o pożądanych wymiarach wraz z przekątnymi (są bardzo przydatne jako linie pomocnicze, gdy chcecie stworzyć coś symetrycznego) a następnie naniesie na niego co Wam tylko przyjdzie do głowy. :) 


    Na 3. zdjęciu poniżej zakreśliłam górną część rombu - to jest miejsce, w które wsuwa się róg kartki, dlatego najlepiej go nie skracać ani nacinać. Dobrym pomysłem za to jest przyklejenie na tą część np. głowy rysowanego zwierzątka.Jeżeli chodzi o dolną część - tnijcie bez obaw. :)


    Poradnik DIY zakładki

    Krok 3. Wycięcie wszystkich części

    Poradnik DIY zakładki
     
    Krok 4.  Złożenie i sklejenie bazy zakładki  
    To bardzo prosta sprawa, ale dla ułatwienia wrzucam kilka zdjęć. 

    Najpierw należy zagiąć trójkąty wzdłuż boku czworokąta (polecam trik z linijką, tak jest najprościej). Następnie zakładamy je jeden na drugi i w razie potrzeby poprawiamy zagięcia. 
    Ostatecznie - sklejamy.


    Poradnik DIY zakładki


    Poradnik DIY zakładki

    Krok 5. Przygotowanie detali, wycięcie i połączenie wszystkich części przy użyciu kleju

    Poradnik DIY zakładki


    Poradnik DIY zakładki


    I gotowe! :)

    Mam nadzieję, że ten pomysł przypadł Wam do gustu. Chętnie zobaczę, co stworzyliście, dlatego zachęcam do dzielenia się zdjęciami Waszych zakładek w komentarzach. 

    W razie jakichś problemów - zwłaszcza, gdyby szwankował szablon - piszcie śmiało.

    Trzymajcie się ciepło!

    Poradnik DIY zakładki

    zakładka,narożna,narożnikowa,papierowa zakładka,z papieru,bookmarks,zakładki,narożne,diy,instrukcja,tutorial,zrób to sam

    papierowe zakładki narożne diy

    4 komentarze:

    1. Ale one są przesłodkie <3 obawiam się tylko, że nie mam w domu kolorowego papieru ale jak mi się jakiś znajdzie to z przyjemnością zrobię sobie taką żabcię albo liska. Na pewno zdjęciem się pochwalę!
      Pozdrawiam!

      OdpowiedzUsuń
    2. Jak coś to absolutnie nie mam z tym problemu, zwłaszcza jeżeli wykombinujesz jakieś fajne wzory - chętnie sama sobie popatrzę, bo miło mi oglądać prace twórczych osób. ;)

      OdpowiedzUsuń